BB väskan

Det här finns i min BB-väska:
till mamma:
Förlossningsbrev - ligger redo i bilen!
Mysbyxor
2 tröjor
2 amningsbhar
Trosor
Stora bindor
Mjukt toalettpapper
Liten högtalare
Halstabletter
Dextrosol
Cerat
Amningsinlägg (ej med på bild)
Neccesär:
Torrschampo
Schampo
Duschkräm
Tandborste + tandkräm
Hårolja
Hårborste
Deo
Toffsar
Ansiktskräm
Bepanthen
 
till bebis:
2 bodys strl 50
1 body strl 56
Strumpor
Mössa
Byxor
Mysoverall
Mysdress - jacka & byxor
Gosedjur
Babyfilt
Nappar + napphållare
Blöjor - behövs säkert inte alls men känns bra att ha med.
tvättservetter - samma där, behövs säkert inte. (ej med på bild)
 
 
Väskan är nu så gott som färdigpackad. Det som jag inte har lagt ner än är kamera, mobil, dator, något ät-och drickbart, och någon tidning(?) men redo är jag i alla fall!!

Kommentarer:

1 Lisa:

Vad skönt att du är redo :) jag har med packat det mesta! Men får nog gå igenom allt igen!

Svar: Ja det är super skönt, hoppas vi inte glömmer kameran nu bara för att jag inte lagt ner den ;) NU är det verkligen bara att sitta av tiden tills det är dags att åka in.
Victoria Ekman

2 ida:

du hade kommenterat på "Alltföräldrar.se" eller vad nu sidan heter.. på mitt inlägg om BB-väska... så vart nyfiken och kikade in här :) roligt att läsa om gravida/föräldrar.. :)

Svar: Ja precis! Va roligt att du tittade in :) Hoppas du fick lite tips iaf. Ta gärna mot tips själv på vad man kan packa ner ;)
Victoria Ekman

Kommentera här: