Padwico 850 - Recention

I samarbete med Padwico och allt för föräldrars webshop så fick jag äran att testa babyvakten Padwico 850. Jag har nu haft den ett tag så jag tänkte ta tillfälle i akt att skriva vad jag tycker om den nu när Emilia ändå sover. Babyenheten ligger i vagnen och det är knäppt tyst. Jag själv ska passa på att vila nu efter en otroligt hemsk natt...
 
TESTET PADWICO 850: 
Mottagningen är klockren, vi har suttit några kvällar hos grannarna och haft babyvakten med oss. Har Emilia vaknat så har det hörts och synts. Babyvakten indikerar också med små lampor på hur högt Emilia låter. 
Ljudupptagning föräldrarenheten: 1:Lågt - 9: Högt. Jag har haft min på 3 hela tiden och det hörts jätte bra. Nästan så att det blir för skränigt om man har högre. På 9an låter det riktigt illa.
Nattlampa: På natten har jag haft babyenheten ståendes i laddaren med nattlampan tänd så det är lätt att se i Emilias rum ifall hon skulle vakna. Det är ett behagligt sken som inte stör och jag kan ha den ståendes en bit från sängen. Vibrator: På föräldrarenheten finns det ett läge som har vibrator, den perfekt om man är ute i tillexempel trädgården och pysslar, ifall jag inte skulle höra om hon har vaknat.  
Däremot på babyenheten så visas inte "volymen" på microfonen och det har jag tyckt varit dåligt, den går att höja och sänka men det går inte att se hur högt eller lågt det är. Har man på högsta (jag kan bara gissa att den står på högsta) så får man in omgivningsljud och då larmar föräldrarenheten att Emilia har vaknat fast man kanske hör att grannen klipper gräset. Jag fick in ljud från flygplan... Sänkte jag ljudet på microfonen för mycket så reagerade inte föräldrarenheten förrän hon gallskrek så det är svårt att hitta något bra "normal" läge. 
Sen så finns det också en slags "push-to-talk (PTT)" knapp på föräldrarenheten så jag kan prata eller sjunga för  Emilia om hon kanske har vaknat och är ledsen. Den fungerade inte alls på henne så den funktionen är helt onödig enligt mig. Hon nöjer sig inte med att bara höra min röst. Tyvärr. 
Bäst:
Jag har testat babyvakten i både Emilias sovrum, vagnen och bilen, då är det guld att det finns en termometer så man kan se hur varmt eller kallt det är där Emilia sover. Absolut bästa funktionen!! Alla moderna babyvakter borde ha en sådan funktion!! Termometergivaren sitter på baksidan av babyenheten och så visas temperaturen i celcius på föräldrarenheten.
 
BILDER:
Så här ser den ut med nattlampan tänd.

Närbild på föräldrarenheten.

I vårat sovrum står den placerad så vi ser det klart och tydligt.
 
Innan jag fick nys om att de sökte testbloggare på den här babyvakten så har jag varit i valet och kvalet ifall vi verkligen har behövt någon. Ni som har följt bloggen ett tag vet ju att Emilia i stort sett bara har sovit utomhus ända sedan hon föddes och att jag har sprungit och tittat till henne 100 ggr i timmen (har det känts som). Efter att fått hem denna babyvakt så har jag verkligen kunnat slappna av och ibland har även jag själv kunnat vila, jag vet ju att hon sover för att babyvakten är tyst.
Denna bild är från just nu i skrivande stund!
 
 
 
Bilderna är tagna av mig och får inte användas utan min tillåtelse.

Kommentera här: